[Epitesz-barkacs] CO2 okossag a hirekben

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 5., Sze, 12:07:55 CET

Varga Tibor wrote:

> Józsi!Ha 1
> másodperc alatt 4,6 litert tudsz átfújni egy csövön, akkor gratulálok
> a vitálkapacitásodhoz!Én képtelen lennék erre. Üdv. Tibi

Szerintem csak nem próbáltad.
Sokan nem igazán érzik, mennyi az az 1 másodperc. Cseppet se kicsi idő.

Ha az orvosnál azt mondják, hogy "sóhajtson", akkor veszel egy nagy levegőt, és
max 0,5 másodperc alatt kifújod. Ha ez a nagy levegő netán 3 liter, akkor már
meg is van a 6 liter/s légáram.

Csövön persze van légellenállás, de cserébe az ember nyomja is.

Pl lufi felfújása: egy fújásra létrejön simán egy kb 15-20 centi átmérőjű gömb,
ami kb 1 másodpercig tart szintén. Persze lehet lassabban is, kétségtelen.