[Epitesz-barkacs] CO2 okossag a hirekben

Varga Tibor vti61 at freemail.hu
2011. Jan. 5., Sze, 13:50:27 CET

Sziasztok! Józsi!Tőled tanultam, hogy sok mindennek számoljak utána. Amikor előző levelem megírtam, akkor egy régi emlékre hagyatkoztam.Kb 20 éves lehettem, amikor valami kiállításon egy orvostanhallgató megmérte a vitálkapacitásom.Vagyis, hogy mekkora térfogatú levegőt vagyok képes kifújni.Nem időre, hanem összesen.Ha jól emlékszem 4 liter körül volt, de lehet, hogy kevesebb.Én többre számítottam, mint amennyit mért. De számoljunk utána a léggömbös példádnak.Gömb térfogata négyerköbpíperhárom.Ez alapján a 20 cm átmérőjű léggömbben kb 4,2 liter levegő van.Viszont a 15 cm átmérőjűben kevesebb mint 1,8 liter.Vagyis a példa becslésednél túl nagy a hiba. Nem vitatom, hogy képes vagy ennyit átfújni 1 másodperc alatt egy slagon, csakarra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy az emberek nagy része képtelen erre.Abban biztos vagyok, hogy én egy másodperc alatt képtelen lennék egy léggömböt 20cmátmérőre felfújni. Üdv. Tibi