[Epitesz-barkacs] Jégverem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 25., K, 16:04:05 CET

Acs Gabor wrote:
> Milyen párátlanítód van? Nekünk nyáron nagyon jól jönne.

http://holmi.eu/kabelektro/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=756&category_id=92&option=com_virtuemart&Itemid=24&vmcchk=1&Itemid=24

HONEYWELL DURACRAFT Párátlanító DDTEC 10E

> A 250W tapasztalataim szerint annyira sok, hogy ha a nappaliban be van
> kapcsolva a számítógép (ott van a termosztát), azalatt egyáltalán nem
> indul be a kazán. A többi szobában érezhetően hidegebb lesz.
> De nyáron talán ki lehetne valahogy vinni ennek a hőjét az utcára.

Végülis igen, lehetne, de ugye ha az általa kifújt levegőt kiviszed, akkor
kintről lehet, hogy még melegebb jön be cserébe máshol.

De nem muszáj ám ennek fent lennie! A pára hülye egy dolog, ha lent
párátlanítasz egy hidegebb helyen, akkor fent is tökszáraz lesz a levegő, sőt,
szárazabb, mintha ott lenne. Mert, ha lent, a hűvösebb helyen csinál az ottani
hőfokra mondjuk 50%-ot, akkor az a melegebb helyen lehet, hogy csak 45% lesz.

(Ha nagyobb terekről van szó, ez, amit fent belinkeltem, lehet, hogy kicsi. De
ma már ezerféle van, egészen nagy teljesítményűek is. Csak nekem az ára és a
teljesítménye is számított. Itt, ahol megy, ez se megy folyamatosan.)