[Epitesz-barkacs] elofutott villanybojler

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Jan. 27., Cs, 00:50:31 CET

Pataki István  <pataki.istvan at freemail.hu> 2011.01.26. 23:44:57 +1h-kor írta:

> Villanybojlerem 120literes, 1800Wattos, vezérelt árammal működik. A
> jelenlegi árak mellett havi ~5800 Ft a melegvíz költsége. Ez azt is jelenti,
> hogy a szolgáltató által biztosított napi 8 órányi fűtési időből csak a
> felét használom ki. Sajnálatos ugyanakkor, hogy a főleg éjszakai időszakra
> korlátozott fűtés miatt oda kell figyelni, mikor használjuk a melegvizet,
> mert ha elfogy, "nappali árammal" kell ráfűteni, ami 80%-kal drágább a

2009-ben A vezérelt áram „B-díjszabásként” árazódik, mely 25,16 forintba kerül
kilowattóránként.
a nappali kb 48

tehát szerintem az a 80% -as rés túl nagy jó lesz az 45% is

a hajnalig felmelegedett víz 12óra alatt  délutánig veszít annyit, hogy
nappalival
használat előtt felfűtve a veszteség csökken

pl.
konyhai 10literes villanyos elé pl. relét tettem, mert a hőntartás dupla annyi
lesz
ha este használt vízmelegítő 2kWh a nap többi szakaszán a hőntartás 2kWh

persze, hogy érdekel