[Epitesz-barkacs] szobatermosztát

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jan. 27., Cs, 14:44:23 CET

vajk fekete wrote:
> dehat pont ez tortenik!
>
> az eloremeno viz hofokat a T=(Tkint-T0)*K keplet hatarozza meg.
>
> T0-t es K-t en allithatom be.
>
> A szobahomerseklet erdektelen, mert az fix.

Ha tisztán vezérlési a feladat a szobahőfokot illetően, akkor igen. De ha a
szabályozónak a fő visszavezetett jele a szobahőfok, akkor más az ábra.

Itt a képletben nem tudom, mi a T0, de gyanús, hogy nem a szobahőfok. Ha valamit
is te állítasz be, akkor te vagy a termosztát. :-)

> Viszont ha a szivattyu csak 60W, es az egesz kazan csak 80W
> fogyasztasu lenne is, az havi 2600Ft villanyszamlat jelentene, ha
> elernem hogy tenyleg egyfolytaban menjen kislangon. Tekintve hogy a
> komplett villanyszamlam szuk 7000 forint havonta, ez igen jelentos
> lenne.

Vagyis célszerű az optimalizálásba ezt is belevenni. Szar ügy, viszont érdekes
műszaki feladat. :-) Aminek a megoldása, ha pénzt fizetnének érte, több évre
fedezné a nem optimálistól való eltérés árát. :-) Azért a gyártó bekaphassa, ha
egy nyomorult ventillátort se képes szabályozni. Egy gagyi klímában is tudják a
ventit akár nullától is szabályozni. Azt még triakos vacaksággal is lehet nem is
csak feszre, hanem fordulatszámra is.