[Epitesz-barkacs] Mobil klíma fixen beépítve... :)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Júl. 14., Cs, 23:14:11 CEST

Varga Tibor wrote:

> A mobil klímák általában a padlón vannak. Vagyis a szoba lghidegebb
> részén szívják be a levegőt
> és szinte ugyanoda fújják vissza. Vagyis egy idő után durván 80 cm
> magasságig hideg levegő lesz a szobában.

Ugyan nem ismerem a mobil klímákat, de simán el tudom képzelni, hogy felfelé fúj
pl, szóval nem szorítkozik az alsó 80 centire a légcseréje.
Gábor, így van?

> ezen kívül a viszonylag nagy teljesítményt felvevő, vagyis
> a hőt termelő kompresszor is  a kinti térben van. Míg a mobil
> klímánál a hűtés hatásfokát a kompresszor által termelt hő
> is csökkenti.

Mindkettőnél a kompresszorban keletkezett hő a melegoldali hőcserélőben landol.
Kétségtelen, hogy a split esetén az innen lemenő hő marha nagy keresztmetszeten,
elég kis ventiteljesítménnyel tud leadódni, a mobilnál meg egy ehhez képest kis
keresztmetszetű, annál hosszabb csövön át kell, talán sokkal nagyobb
hőmérsékletű levegő által leadódnia. Itt lehet a fő eltérés, ami a hatásfokot
befolyásolhatja.

Ellenben van egy plusz lehetősége a mobil klímának: a mobilnál mód van a
lecsapatott vízzel is hűteni a meleg oldalt, mert az a hőcserélő ugyanabban az
egységben található. Persze vannak splitek is, amik ezt tudják, de ehhez külön
gondoskodnia kell a konstruktőrnek arról, hogy ez a kondenzvíz eljusson a
kültéri hőcserélő alkalmas részéhez. Nem jellemző, simán ki szokták csövön
vezetni, és elfolyatni a kondenzvizet.

> Az általad írt és a fenti okok miatt beszéltem le a feleségemet a
> mobil klíma vásárlásról.
> Inkább elviseljük a meleget, meg a főzéssel megyünk ki a szabadba
> ilyenkor.

Biztos ez az egészséges megoldás, meleg van, az embernek ki kell bírnia.
Ma egész nap egy üzemben dolgoztam, és valami elképesztően szar volt a 35 fokban
fizikai melót végezni. Alig vártam, hogy hazaérjek, mert hogy az autóm klíma
nélküli, és hazaérve fél óra volt, mire abba az állapotba sikerült lehülni, hogy
az autóból kirámoljak, és képes legyek levetkőzni, megfürdeni...

Még melegszik az idő pár fokkal, és a gyengébbek, betegebbek, öregebbek
hullanak, mint a legyek. Persze úgy is fel lehet fogni, hogy hulljon csak a
férgese. :)