[Epitesz-barkacs] vizoracsere

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Jún. 7., K, 12:54:13 CEST

cst wrote:
> a Gilice ter melletti hazak is a viztarozo felso szintjen vannak,
> tehat olcsobb volt nekik ejjel-nappal villanymotorral felpofogtetni
> valamennyi nyomasra, mint 20m-es hidroglobust epiteni, hogy onnan
> ingyenes gravitacios legyen.

Ezt nem jól gondolod. Ha a víztározó lent van, vagy ha fent, az ugyanannyi
energiába kerül, csak ha fent van, akkor ezt az energiát előre be kell fektetni,
míg ha lent, akkor csak amikor van vízvételezés. Pontosabban biztos használnak
valami ballonos trükköt is, ezt nem tudom.

Különben a vízművel nem fojtással csinálja már a nyomást, tehát nem arról van
szó, hogy jár folyamatosan a szivattyú, és van a söntág adott nyomásra
szabályozva, hanem aszinkronhajtásokkal.

> a 25 evvel ezelotti vizellatasi allapotok idejeben lett ketvezetekesre
> elkeszitve, hogy tiszta, de "nem ivoviz" kutvizrol mehessen a kutrol
> minden az " ivovizes " 2 csap kivetelevel, de golyoscsappal barmikor
> visszaallithato vizhalozatra

Ez gondolom nálatok van házon belül.

Simán el tudom képzelni, hogy a saját olcsóbb.
Ha 50% hatásfokú hidrofort veszek, akkor 4 bar nyomásra m3-enként ez jön ki:

E=p*V=4e5 N/m2*1m3=4e5J, azaz 0,4MJ, vagyis 0,1kWh. A hatásfok miatt 0,2, aminek
az ára (most néztem le a számláról) 47Ft/kWh, szóval nincs 10Ft/m3.

Ezzel szemben a vezetékes víz ára csatornadíj nélkül is meghaladja a 230Ft/m3-t.

Szóval, ha van kút, amit csak lehet, abból kell ellátni. Ha elég tiszta, tán még
fürdésre is jó. Érdemes lenne csinálni egy jókora sóderes szűrőt, amin elég sok
vizet átfolyatva akár ivóvíz minőségű is lehetne, ha meginni nem is lenne
célszerű. (Én különben simán meginnám az RO szűrő után. :-) A csapvizet is csak
így szoktam meginni.)