[Epitesz-barkacs] Árviz - volt : Feljelentes - hova ?

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2011. Már. 13., V, 19:41:08 CET

Hali

Ma szép idő volt, így belebújtam a gumicsizmámba és belemásztam a patakba.
Lemértem a hídak keresztmetszetét.

Sajnos én nem vagyok olyan okos vizes aki meg tudná mondani,
hogy egy adott keresztmetszeten mekkora vízszállítás lehetséges
másodpercenként.

A meder szabályozásban max. 31 m3/s áteresztő képességű mederkialakítást
kívánnak tenni és ennek a vízmennyiségnek át kellene jutnia valós időben az
ezutáni mederszakaszt követő 3 átereszen anékül, hogy azok duzzasztanák a
31m3/s vízmennyiséget.

Gyanítom, hogy ehhez ismernem kellene a vízsebességét és akkor tudnék
mennyiséget számolni.... vagy legalább a terep lejtését. Na ezt a 2 utóbbit
nem tudom.

Ezért ehhez szeretném kérni a segítségeteket, hogyan tudok az alábbi képen
szereplő átereszek méreteiből áteresztőképességet számítani másodpercenként

http://www.telectronic.hu/lomtar/100_5113.jpg

köszi

zsolt