[Epitesz-barkacs] Árviz - volt : Feljelentes - hova ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 13., V, 19:59:27 CET

Zsolt wrote:

> Ezért ehhez szeretném kérni a segítségeteket, hogyan tudok az alábbi
> képen szereplő átereszek méreteiből áteresztőképességet számítani
> másodpercenként
> http://www.telectronic.hu/lomtar/100_5113.jpg

Szerintem ezt nem fog sikerülni senkinek se kiszámítani. Függeni fog az
áteresztőképesség attól is, hogy ezen nyílások előtt és után (főleg után) milyen
lesz a meder kialakítása.

Szélsőséges példa: ha az áteresz után a meder drasztikusan mélyebben
folytatódik, tehát az árvízi vízszint is mélyebben lenne, mint a mostani
átereszbeli mederalj, akkor valami elképesztő vízáram alakulna ki, ha a tetejéig
tele lenne. Akár 50-80m3/s is létrejöhet a legutolsó, legkisebb (kb 5m2-es)
átereszen is. Mert ugye ekkor kb úgy fogható fel a nyílás, mint egy medence
falán egy ekkora rés, és a medence egy dombon van, tehát teljesen szabadon
folyik ki.

Vagyis, ha az áteresz után mélyebben folytatódik a meder annyira, hogy az
áteresz tetejétől mondjuk másfél méterrel lejjebb van az utána lévő max
vízszint, akár meg is lehet bőven az áteresztő-képesség.

Különben le a kalappal, hogy belemásztál a patakba, és megmérted ezeket.
Mondhatnám azt is, hogy volt egy kis szerencséd, mert akár beléd is köthetett
volna pl egy rendőr, ha arra jár egy ilyen járőrkocsi, és kiszúrnak. Aztán
lehet, hogy ez hülyeség, de valahogy van egy ilyen érzésem, hogy beleköthetnek
az emberbe.