[Epitesz-barkacs] villany rotációs

cst maguspr at freemail.hu
2011. Már. 26., Szo, 15:02:52 CET


a kapagép  gyári kerekével 1m kerület (30cm átmérő)
15km/h -> 15000fordulat óránként osztva 60perc
250 ford/perc
-----------------------------------------------
BRIGGS & STRATTOR 450 Széria benzinmotor tulajdonságai:

● Henger űrtartalom: 148 ccm
● Nyomaték: 6,1 Nm 3060 f/ p
------------------------------------------------
ha ez igaz lenne,  3060 / 250  * 6,1 = 74,67 Nm lenne a kapagép kihajtó
tengelye

egy 750Wattos villanymotor 1440 fordulaton milyen nyomatékot ad?
annak  6 *  xxxx Nm =  yyyy -t  tudna szerintem



BRIGGS & STRATTOR 500 Széria benzinmotor tulajdonságai:

● Henger űrtartalom: 158 ccm
● Nyomaték: 6,1 Nm 3060 f/ p
------------------------------------------------



-----Original Message-----
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja <epitesz at lists.javaforum.hu>
Date: 2011. március 26. 14:24
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] villany rotációs


cst wrote:
> a 4lovas az kb 3,5kW -os lehetett, a benzines hatásfoka
> kb 30% (70% meleg veszteség) , azaz a tengelyre sem ment ki több
> 1200Wattnál (szerintem)

Szerintem a robbanómotorok teljesítménye alatt a tengelyén kiment
teljesítményt
kell érteni, nem az elégetett üzemanyagban rejlőt.

Az elektromos gép biztos azért használható, csak szerényebb lesz a haladás
vele.
A kapáláshoz gondolom kell egy fajlagos nyomaték, mittudomén 10 centinként
valamekkora. Ha keskenyebb a sor, amit képes megmunkálni, kisebb nyomaték
kell.
Ha a teljesítmény még ennél is sokkal nagyobb arányban kisebb, akkor csakis
a
forgás sebessége lehet sokkal szerényebb, szóval nem kell futócipőt venni,
hogy
szaladj utána. :-)

A villanyosnak a hátránya a hosszabbítóval való örökös bajlódás, bármilyen
masináról is van szó, amit valahol tologatni kell. Fűnyírónál (idegenben
használtam még csak) azt a módit találtam ki, hogy a hosszabbító betáp
pontja
felől egyre növekvő sugáron körcikkel mentén húzom-tolom a gépet, így a
hosszabbító mindig csak húzva van, nem kell visszafelé dobálni. Sokan ezt
tökhülyén csinálják, a meló zöme a hosszabbító rángatása, dobálása.

Na most, egy kapagépnél ez nem okés, mert hogy néz ki az a terület, amit
ilyen
körcikkek mentén kapálnak fel. Bár érdekes lehet a dizájn. :-)

Persze ront a dolgon, ha fák is vannak, ekkor területenként kell újabb
középpontokat kijelölni, illetve egyes helyeken muszáj a zsinórt rángatni.
Vagy
van segítő, aki állandóan kezeli a hosszabbítót.

Én egyébként azt nem értem, hogy miért olyan kertigépeket hoznak ki
benzinesben,
amiknek nincs jól megoldva a kipufogó hangtompítójuk. Néha az embert az
őrületbe
kergetik ezzel az egész hétvégén való berregetéssel. Nem igaz, hogy ne
lehetne
kis többletsúly árán jelentősen, akár csaknem nullára csökkenteni a
kipufogóhangot. De legalábbis pl a fűnyírókés hangja alá.

hjozsi

_______________________________________________
Epitesz mailing list
Epitesz at lists.javaforum.hu
http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról