[Epitesz-barkacs] villany rotációs

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 26., Szo, 17:34:47 CET

cst wrote:
> a kapagép  gyári kerekével 1m kerület (30cm átmérő)
> 15km/h -> 15000fordulat óránként osztva 60perc
> 250 ford/perc
> BRIGGS & STRATTOR 450 Széria benzinmotor tulajdonságai:
>
> ● Henger űrtartalom: 148 ccm
> ● Nyomaték: 6,1 Nm 3060 f/ p
> ha ez igaz lenne,  3060 / 250  * 6,1 = 74,67 Nm lenne a kapagép
> kihajtó tengelye

Kb rendben.

> egy 750Wattos villanymotor 1440 fordulaton milyen nyomatékot ad?
> annak  6 *  xxxx Nm =  yyyy -t  tudna szerintem

Nézd, ennél is el lehet érni ezt a nyomatékot, de nem kell, mert kisebb a
nyomtáv, amit megmunkál. Valamint semmi akadálya, hogy ne 250 ford/percre legyen
lelassítva, hanem még sokkal lejjebb.

Pl ha 2/3-a a nyomtáv, akkor kb 50 Nm elég. 750W/50Nm=15 rad/s szögsebesség,
azaz kb 143 ford/perc. Nem olyan elfogadhatatlanul lassú az! Kivéve, ha valaki
foglalkozás-szerűen akarja űzni, és állandóan bérkapálásokat vállal. Ennek olyan
gépe van biztos, amiben állatnagy motor van, 1 méter szélesen vág, és úgy van
minden megcsinálva, hogy beszarni se kelljen a vezetgetésétől.

Gábornak: én azért a talajviszonyokra való tekintettel elsőre kikölcsönöznék egy
benzinest, hogy egyáltalán ez a talaj hogy veszi be. Ha úgy látod, hogy okés,
menni fog, nem sárdagasztás meg agyagedény-gyártás a dolog vége, akkor képet
kapsz róla, hogy egy kis elektromossal mire lehetne menni. Lehet, hogy nem
vennél sosem, mindig az adott alkalomra kikölcsönöznél egy ilyen profi gépet, és
el van a dolog sikálva.