[Epitesz-barkacs] Fw: villany rotációs

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Már. 28., H, 11:45:14 CEST

Acs Gabor wrote:
> Na nekem valahol itt kezd el a teljesítmény rendszeresen
> értékelhetetlenné válni. Igazából az nem lenne gond, ha lassú, csak
> kapáljon jó erősen -és ez inkább nyomaték kérdése nem? Szóval inkább a
> nyomatékmaximumot kellene megadni.

Hát igen, és ezen a ponton az elektromos ismeretlen. Nem lehet tudni, hogy
mekkora áttételt raktak bele. Illetve Varga Tibi leveléből kiderül, hogy a súly
fontos. Ha a gép kis súlyú, akkor a nyomatéka is kicsi vélhetően, és ha a talaj
ellenáll, ez a gép inkább kiugrik a talajból.

Mivel nincs, vagy még nem jött elő tapasztalat, és kipróbálni se tudod vagy
akarod akárhogy (ismerősnél vagy kölcsönzőből kivett géppel), hát úgy tűnik, nem
érdemes ilyen villanyosat venni. Vagy kockáztatsz, és max nem jön be, vagy bejön
már felásott talajon, és csak arra használható.

> Ugyanígy ha a villanyos nyomatékgörbéje olyan, hogy már egész kis
> fordulatnál leadja majdnem a maximumot, a benzines meg csak
> szétpörgetve, és az emelkedése esetleg még nem is lineáris, nem tudom
> összehasonlítani a kettőt.

A villanyos valószínű, hogy egyféle fordulaton megy, és ott képes a maxot is
leadni. Esetleg, ha olyan helyen veszed, ahol be lehet egy pillanatra kapcsolni,
vagy netán rajta van a kaparész fordulatszáma is, abból a nyomaték már kb
kiszámolható.