[Epitesz-barkacs] Fw: villany rotációs

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Már. 28., H, 12:00:45 CEST


Acs Gabor  <agabor at electrodesign.hu> 2011.03.28. 11:36:37 +2h-kor írta:

> Na nekem valahol itt kezd el a teljesítmény rendszeresen 
> értékelhetetlenné válni. Igazából az nem lenne gond, ha lassú, csak 
> kapáljon jó erősen -és ez inkább nyomaték kérdése nem? Szóval inkább a 
> nyomatékmaximumot kellene megadni. Most ha a villanyos teljesítménye 

ha a kapagépet "simán" elengednéd (tehát kerék gyanánt futna, de nem papál)
akkor kb 15km/ó sebességgel futna óránként 15000 fordulat, ez percenként 250

a benzinesnél kb 4000Fordulat/perc (vagy amit a gyár leír)  adna xx Nm -t
az áttétel alapján  ( 4000 / 250 ) * xx = yyy Nm lenne a kapa lassú tengelyén

villanymotornál is lenne az 1440 f/p -él valami  zzz nyomatékadat
itt (1440 / 250) * zzz = yyy Nm lenne a kapa lassú tengelyén

> mittudomén 30km/h haladási sebességnél lesz annyi, mint a benzinesé 
> 0,1-nél, így nem tudom összehasonlítani a két gépet.
> Ugyanígy ha a villanyos nyomatékgörbéje olyan, hogy már egész kis 
> fordulatnál leadja majdnem a maximumot, a benzines meg csak 
> szétpörgetve, és az emelkedése esetleg még nem is lineáris, nem tudom 
> összehasonlítani a kettőt.
> 
> 
> Gábor
> 
> 2011.03.28. 7:41 keltezéssel, jhidvegi írta:
> > Lord Hamilton wrote:
> >
> >> 5,5 Le teljesítményü 6 kapatagos Tecumsec motoros, benzines rotakapám
> >> van. Nem kell vele bírkózni, akár egy kézzel is vezethető lenne, ha
> >> nem kanyarodna el. A fordulatszámot is lehet szabályozni.
> >
> > Na ez egy egész jó kiindulási lehetőség. Meg kéne saccolni, hogy 
> > mennyire vehető le a fordulatszám úgy, hogy még képes dolgozni. Ha 
> > mondjuk a max harmadára is, akkor már meg is van a vélhető egységnyi 
> > munkaszélességre jutó minimális teljesítmény.
> >


További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról