[Epitesz-barkacs] kóc

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Nov. 9., Sze, 14:07:53 CET

SZIGETI Szabolcs wrote:

> Lehet kapni direkt kócos tömítéshez gyártott kencét, ez valamilyen
> olajos-gittes cucc, ami később is részben lágy marad. Tapasztalatom
> szerint jobb mint a szilikon, mert az később ha esetleg meg kell
> mozdítani a menetet, a kence újra tömít, a szilo viszont leszakad a
> szerelvényről.

Lehet, de ha szét kell szedni, én újracsinálom az egészet.
Én azért a szilóra hajtottam, mert zömmel olajra való kötéseket kellett
csinálnom. Vízre keveset, azt meg évtizedekig nem mozdítom. Nekem bevált még
pvc-re vágott menetnél is. (Pvc cső öntöttvas idomba csavarásakor).

> Mellesleg, bár lehet, hogy én vagyok béna, de teflonszalaggal, ami
> elvileg könnyebb meg jobb sokkal többet szívtam mint kóccal, szóval
> érdemes kócozni (már legalább is vizes dolgoknál).

Én is kipróbáltam, és marhára nem jött be. Aztán lehet, hogy én is béna vagyok,
vagy valamit nem tudok, hogy kell a teflonszalagot használni. Az olajos témában
is próbáltam, de gyorsan letettem róla. Marha kellemetlen lenne, ha felhívnának,
hogy "hidvégi úr, folyik az olaj az egyenirányítóból".