[Epitesz-barkacs] kóc

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2011. Nov. 9., Sze, 15:18:16 CET

Sziasztok!

A teflon szalaggal csak nehezen lehet elérni mechanikai stabilitást,
sztem olyan helyre jó, ahol az egyik darab rögzítve van, pl. sarokszelep
a mosogatóhoz, mosdóhoz, stb. Én nem használtam még, (mert drága) a
kócszerű teflon madzagot, de beszéltem olyannal, akinek van:). azt
mondta, úgy használja, mint a kócot, csak sokkal jobb vele dolgozni.

Ha kócot használok, akkor azt faggyúzom, mert nem szárad be, és ha kijut
a nedvesség a menetek közé, akkor a kóc megdagad és újra tömít. Ezért
lehet akár sokéves meneteket is kicsit ki/betekerni, miközben szoros
marad (csak kulccsal/fogóval lehet tekerni) és továbbra is jól tömít. Ha
ki akarok cseszni a jövőben javítást végzővel, akkor lehet a kócot
firnájsszal is kenni, ha ehhez még jól meg is tépem, úgy összgyógyul,
hogy csak flexszel lehet kitekerni:)

Tapasztalatom szerint a teflonszalaggal tömített menet is tömített marad
utólagos mozgatásnál, de csak ha betekerésnél elegendő vastagságú anyag
maradt a menetek között.

Erről jut eszembe, találkoztatok már olyannal, hogy pl. egy közcsavart
nem lehet betekerni a "T" elágazóba? Én asz'ittem, hogy ilyen csak a
szocializmusban fordulhatott elő, hogy a munkaverseny miatt kopott
szerszámmal volt kénytelen termelni a melós, vagy hogy Indiában más a
háromnegyed, mint nálunk, de legutóbb nem ment bele a nikkelezett(?)
papamenet a sárgaréz mamamenetbe. Feleshez van fúróm és metszőm is, de
az nem az igazi, mert ezek a menetek kúposak lennének. Vagy talán éppen
az a baj, hogy újabban a fittingek sem kúposak?

Üdv
pi