[Epitesz-barkacs] Csavar függeszkedéshez

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Ápr. 19., Cs, 12:12:21 CEST

Varga Tibor wrote:

> Tetőtérben találkoztam olyan fallal, ami a tetőtérben úgy készült,
> hogy miután az álmennyezet elkészült, utána építették
> a közfalakat. Aztán azt mondták, hogy nem szabad a közfal csak egyik
> oldalára polcot rakni, nehogy elhúzza a falat.
> Gondolom ezek a falak nincsenek bekötve a tartó falakba.

Hát ez bűnös felelőtlenség. Mi van, ha az egyik oldalon valaki megbotlik vagy
akármiért nekiesik a falnak, az ledől a túloldal felé, ahol épp játszik egy
kisgyerek... ?

És akkor kisebb földrengésről még nem is esett szó.

Lehet, hogy ha már megvan, ilyen falat úgy lehet stabilizálni úgy-ahogy, hogy
mindkét oldalára széles (a faltól messzebb elálló) erős polcot szerelnek, ami a
földön is áll, meg a falhoz is rögzítve van. Így a fal két felén kap egy halom
mondhatni lábat.