[Epitesz-barkacs] Krampacsologep

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Dec. 3., H, 19:47:32 CET

Erdos Zoltan wrote:

> valoban fantorpikus.. :-)
> en par eve meg javitottam is.. :-)
> a mavepcell-nek volt egy regi, teli volt relevel..

Ez az! Pont ez volt ráírva, hogy mávépcell.

> kijelzok centis gumiba voltak agyazva. Az me a leparkol sinhez
> horgonyozza magat, majd elkezdi a palya-alaverest, amig a szukseges
> geometria be nem all. par doles es egyeb erzekelo alapjan.

Így is lehet fogalmazni, hogy lehorgonyozza magát, de én inkább azt láttam, hogy
jó messze van egymástól az első és hátsó futómű, és a kettő között az aláverőmű
előtt marha nagyot emel a sinen úgy, hogy legyen is hova aláverni a követ.

> ja igen, ez a jatek csak a palya korrekcios egyseg, de ennek is sok
> nulla volt a szamlaja vegen :-)

Igen, ezzel állítják be a pálya geometriáját legalábbis fel-le irányban.
De ha már láttál ilyet, nem tudod véletlenül, hogy mihez képest teszi? Mi
vezérli, hogy van megoldva? Már persze csak az elve, a részletek most
lényegtelenek.

Itt pl kanyarodik a pálya, ezért némi bedőlést is kellett csinálni, ha jól
látom. Ezt könnyen el tudom képzelni, hogy mérik, de azt, hogy ne járjon a vonat
fel-le, mert pl egyenes pálya esetén meglehetősen síkban van az egész, ezt nem
tudom, hogy érik el. Nem, mintha az aszfaltozógéppel kapcsolatban jobban tudnám!
:) Én a legcélszerűbbnek valami vezető lézert tudnék elképzelni, amihez képest
már lehet mérni is, és eltérni is a pálya tervezett alakjának megfelelően, de
sosem látok sem az aszfaltozógépnél, sem a krampácsolónál lézert. Attól még
lehet, csak nem veszem észre. Biztos nem gps a mérés eszköze. :)