[Epitesz-barkacs] Krampacsologep

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2012. Dec. 5., Sze, 16:10:49 CET


Szia Péter!

Az írásod számomra felér egy bemutatkozással.

Amúgy meg egyetlen emberrel találkoztam személyesen a listáról.
A többieket csak innen ismerem és ha valamelyikük rálépne a lábamra a 6-os
villamoson, akkor
fogalmam se lenne, hogy listatag.
Vidéki lévén több éve nem utaztam a 6-os villamoson. :-)

Én is köszönöm az írásod!

Üdv. Tibi


2012. december 4. 22:20 Peter Princz írta, <princzp at gmail.com>:

> Igazából azt hiszem be sem mutatkoztam.
> Jó régen iratkoztam fel, a listáról személyesen talán csak Edvardot és
> Endrét ismerem, illetve még pár embert a régi bme-s fotóslistáról.
> Csendben olvasgatom néha a tippeket, amiket most köszönök is.
> Én nem sok mindennel tudom gazdagítani a listát, mert bár
> házfelújításban pörgünk nyárvége óta, de én sok mindenhez béna vagyok,
> nem tudok nektek újat mondani.
>
> P. Péter
>
> 2012/12/4 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> > Szoljal bele maskor is!!!
> >
> > Koszi a reszletes magyarazatot.
> >
> > Vajk
> >
> >
> > 2012/12/4 Peter Princz <princzp at gmail.com>
> >>
> >> Sziasztok,
> >>
> >> elnézést, hogy ismeretlenül beleszólok. Jó régen írtam szoftvert a
> >> jászkiséri pályások Plasser & Theurer [1] krampácsológépeire.
> >>
> >> Ezeknek a gyári fapados szoftvere szerint volt külön mérő- és és
> >> szabályozó menete, tehát először nem krampácsolva, jó lassan végigment
> >> az íven és kiszámolta, melyik talpfánál mekkorát fog odahatni majd a
> >> szabályozómenetben. Ez a két menet lassú és sok üzemanyagot fogyaszt,
> >> a cél az volt hogy ezt optimalizálja nekik az a cég, akiknek azidőtájt
> >> dolgoztam. Az ívet le kellett zárni a szabályzás idejére vágányzárral,
> >> de ha mégis fontos vonat jött, azt lassúkorláttal elengedték, de akkor
> >> meg újra kellett kezdeni a szabályzást, stb.
> >> Sőt, azt hiszem volt egy harmadik, ismételt mérőmenet is, nyilván
> >> ellenőrizni az ívet.
> >>
> >> Az egyik megoldás az volt, hogy a mérőmenetet nem a Plasser csinálta,
> >> hanem ember, kis kézi Psion-nal végigment az íven, hasonlóval mint
> >> amit a kalauzok jegykezelésre használtak akkortájt, és a mért adatokat
> >> lehetett feltölteni a fedélzeti számítógépbe, aki így már egyetlen
> >> szabályozómenetben le tudta rendezni az ívet.
> >> De még midig volt mérőmenet.
> >>
> >> A MÁV-nak írott szoftver igazi újdonsága abban állt, hogy a két
> >> menetet összevonta és a szükséges kettő darab kettős integrált
> >> menetközben számolta, de ez csak rémlik, és azt nem én írtam.
> >>
> >> A harmadik komponens egy akár asztali, irodai gépen is futtatható
> >> adatbázis-alkalmazás volt, ahol az ív-és szabályozási adatokat el
> >> lehetett tárolni, és emlékezni rá, hogy az adott szelvényre utoljára
> >> mikor és mekkorát kellett odasózni, és ebből esetleg megsejteni hogy
> >> legközelebb mikor kellene kimenni.
> >>
> >> Most nosztalgikus hangulatba kerülvén rákerestem, mert még rémlett
> >> hogy DArc volt a neve, és érdekes módon megtaláltam a neten. A [2] a
> >> 4.2.3 szakaszban el is mondja, hogyan működik. Örömmel látom, hogy még
> >> használják, ez mintha egy 2009-es utasítás lenne, pedig jó régen
> >> írtuk, 15+ éve talán.
> >>
> >> Igen, a referenciapontokat pl. lézerrel is meg lehet adni. Érdemes még
> >> az abszolút és relatív szabályozásról szóló részt átfutni szintén a
> >> [2]-ben a 12. oldalon.
> >>
> >> [1] http://hu.wikipedia.org/wiki/Plasser_%26_Theurer
> >> [2]
> >>
> http://www.sze.hu/~fischersz/2012-2013%20%F5szi%20f%E9l%E9v/Vasutak%202.%20levelez%F5%20-%20LGB_ET012_2/Seg%E9dlet/FKG%20utas%EDt%E1s%2009.pdf
> >>
> >> P. Péter
> >>
> >> 2012/12/4 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> >> > vagy akar hogy valahol par szaz meterrel elorebb van egy kimerobot
> >> > leszurva
> >> > egy prizmaval, amit szepen teodolittal beallitottak a mernokok.
> >> >
> >> > Vajk
> >> >
> >> >
> >> > 2012/12/4 Zsolt <epitesz1 at telectronic.hu>
> >> >>>
> >> >>> Nem hinném, hogy a vízmérték megoldás lenne, de hogy a
> >> >>> krampácsológépet
> >> >>
> >> >>
> >> >> Én monjuk el tudok képzelni egy lézeres szint mérést bármelyik
> >> >> tereptárgyhoz viszonyítva vagy a felsővezetékoszlophoz vagy az előtte
> >> >> és a
> >> >> mögötte lévő szerelvényhez képest.
> >> >>
> >> >> zsolt
> >> >> _______________________________________________
> >> >> Epitesz mailing list
> >> >> Epitesz at lists.javaforum.hu
> >> >> http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
> >> >
> >> >
> >> >
> >> > _______________________________________________
> >> > Epitesz mailing list
> >> > Epitesz at lists.javaforum.hu
> >> > http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
> >> >
> >> _______________________________________________
> >> Epitesz mailing list
> >> Epitesz at lists.javaforum.hu
> >> http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
> >
> >
> >
> > _______________________________________________
> > Epitesz mailing list
> > Epitesz at lists.javaforum.hu
> > http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
> >
> _______________________________________________
> Epitesz mailing list
> Epitesz at lists.javaforum.hu
> http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lists.javaforum.hu/pipermail/epitesz/attachments/20121205/334c8554/attachment.html>


További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról