[Epitesz-barkacs] !

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 1., Sze, 11:45:37 CET

Balázs Bámer wrote:

> Faelgázosító kazánnak hívják. Rá lehet ülni, csak tényleg hülyén mutat
> a nappaliban (-: meg esetleg csak rövid időre lehet ráülni.

Ha van ilyen, akkor az jó, azzal lehet a tartálynyi vizet szépen fűtögetni.
Jobb, ha nem lehet ráülni, mert az egész agyon van szigetelve (a tartály része
kéne legyen hőtechnikailag), esetleg el lehessen a vízkört egy ponton zárni.

> Nem az. Nálunk tökmindegy, hol állok, mindenütt jó. Igaz, van
> hőszigetelés a falakon, így nem "süt belőlük a hideg". A kályhák sem
> olyan forróak, mint a szomszédban, ahol nem lehet kézzel megfogni.

Na de nálatok a hőszigetelés is meg van csinálva, ezért ez a hatás dominál. Ha
régi, vacak ház lenne, és benne egy 4 tonnás tömegkályha, csak a kályha
környékén lehetne jó konfortérzete valakinek, az is csak akkor, ha forgolódik.
:-)

Ezt a hatást különben kültéri melóknál kihasználják, még ügyesebben is. Vannak
nagyteljesítményű gázos vagy dízelolajos, vagy elektromos hősugárzók, amikkel
rásugároznak a kültéri munkaterületre akár több irányból is, és a dolgozók
súlyos minuszok esetén is egész jól érezhetik magukat. Legföljebb néha ráfagy a
kezük valami tárgyra. :-)

A módit kipróbáltam a sátramban: infralámpákat vásároltam, 150-250W-osokat, de
ekkora teljesítmény bakfity, nem tudtam jól érezni magam fagyban. Azóta inkább
kerülöm a fagyban dolgozást.