[Epitesz-barkacs] !

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 1., Sze, 15:54:12 CET

vajk fekete wrote:
> Miota turhetoen szigetelt, padlofuteses hazban lakom, total
> elavultnak gondolom azt az elkepzelest, hogy a homerseklet
> napszakonkent es helyisegenkent allithato legyen.

Nem jól gondolod, a házad elavult. :-)

Ahogy most én látom: az a fajta hőszigetelési mód lenne a legjobb, ahol meg van
osztva hőszigetelés kint meg bent. Úgy van kialakítva, hogy a hőtároló tömeg kb
a belső egyharmadába, egynegyedébe essen. Tehát, ha egy marha nagy időállandót
tételezünk fel, és kimarad a fűtés, akkor a korábbi pl 22 fok és a külső
mondjuk -5 fok esetén a helyiségek hőfoka elég gyorsan leesik 6-7 fokkal, és
sokáig úgy marad.

Ez lehetővé teszi, hogy a különféle helyiségeket célszerűségi vagy más
szempontok alapján más-más hőfokúra állítsa be a lakó, de ha kimarad a fűtés
sokáig, akkor se fog a hőmérséklet elviselhetetlenre csökkenni, csak marha
lassan. Mert nagy hőkapac van, és az időállandó akár egy hét is lehet.

Vannak termek (színház, mifene), amiknél pénzügyi okokból kifejezetten a belső
szigetelésre hajtanak. Arra a pár órára fillérekből fel lehet fűteni a termet,
vagy más időszakokban a hűtés lehet hatékony, és amint vége az előadásnak, nem
kell a terem, fűtés kikapcs, vagy alacsonyra állít, és minden okés. Másnapra már
csak 7 fok van benn.