[Epitesz-barkacs] Juhasz Janos tomegkalyhaja

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2012. Feb. 2., Cs, 13:00:39 CET

Szervusz Lista!

Megnéztem az oktatófilmet. Első benyomásom az, hogy ez egy iszonyat
nagy jószág. A második, hogy így, magában vagy csak HMV előállítással
a kevésbé, vagy nem hőszigetelt házakba való. Lazán bepakoltak annyi
fát, ami nálunk 2 kályha kétnapi adagja -5 fokban. Ebből az egyik
teljesen egyszerű 4*5*7 egységes csempekályha, a másik kicsit nagyobb,
téglából falazott. Egy ekkora alkotmány nálunk erős túlméretezés
lenne.
Érdekes volt még a másodlagos égéstér. Itt arról lehet szó, hogy az
áramlási keresztmetszet szűkítésével a leadott teljesítmény kisebb
helyre koncentrálódik, emiatt emelkedik meg a hőmérséklet. Valahol
olvastam olyat is, hogy érdemes az égésteret hőszigetelni, hogy még
magasabb hőmérséklet legyen benne, és csak az égéstermék adja le a hőt
odébb, a járatokban. Itt erről nincsen szó.
Nekünk valami olyasmi lenne jó, amibe csak kétnaponta kell befűteni,
és addig tartaná a meleget. Esetleg -10 fok körül már naponta.
Kíváncsi vagyok, viszonylag kevés fával vízkör nélkül kivihető
lenne-e.

szia: Balázs