[Epitesz-barkacs] hoszigeteles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 5., V, 18:00:06 CET

> 1. Mostanaban a napi gazfogyasztas 10-11m3, ezugye azt jelenti hogy a
> haz vesztesege teljes napra atlag 4-4.5kW.
> 2. Persze ettol meg lehet a labazaton ennel sokkal tobb, mert mint
> irod, ott rengeteg tarolt ho lehet.

Hát bizony. Érdekes lenne pár mérés, ami fúrással jár. Pl a szobában néhány
helyen lefúrni... :-)
Az is beszédes lehet, hogy a pincében milyen a hőmérséklet. Ha fagypont feletti
bőven, és esetleg tudsz infrahőmérni a talajon, a falakon meg a plafonon is a
pincében, abból már sokminden látszik, ha nem is lehet belőle számszerű
következtetést levonni.

Feltéve persze, ha van technikád arra, hogy lemenj a pincébe.

> Par befolyasolo dolog
> - talajviz tuti 2m alatt, a feltoltes a haz alatt porszaraz, nagyon
> problema volt asni benne, mert omlott lefele.

Ez jó ebből a szempontból, és arra lehet belőle következtetni, hogy érdemes
mégis ezt az egész alaptömböt elszigetelni a külvilágtól oldalról, és hogy
felfelé meg legyen lehetősége a hőnek oda-vissza közlekedni.

> - padlofutes van, mostanaban 38 fok koruli vizzel, es sajnos csak
> minimalis szigeteles alatta. 3cm van csak, nem fert el tobb a pince
> miatt. persze utolag rajottem hogy hulye voltam, ahol nincs pince,
> ott mindenutt lehetett volna 10-15cm.

Télen jobb lett volna valamivel, nyáron meg rosszabb. Ha egyáltalán nem
szigeteltél volna, akkor télen sokkal később kell bekapcsolni a fűtést, nyáron
meg sokkal tovább lett volna hűvös az egész ház, de legalábbis a földszint.

> - talan talajszint ala mar nem mennek le a labazati szigetelessel, a
> homlokzati mar maga lemegy a benti padloszint ala 20cm-el, a labazat
> meg 120cm, az mar padlo alatt 140cm.

Pedig hát pont az lenne a lényege, hogy ha lemész a talajszint alá annyira, hogy
ez a nagy alaptömb ne tudjon oldalról sehogyse lehűlni, akkor az egész a ház
hőtároló tömbjévé tudna válni, ha nem is nagyon szoros vele a hőcsatolás. Ha
alul kihagysz egy sávot, akkor ott kifelé sok hő el tud menni télen, és csökken
ez a hatás. Bár lehet, hogy a tömb hőszigetelése se semmi, szóval lehet, hogy
tényleg nincs jelentősége. Lehetne modellezni. Megérheti, mert nem olcsó azért
ez a körbeszigetelés, és érdemes jó döntést hozni.

> kb 90m2 * 140cm beton, salak, egyeb feltoltes, az 126m3. (plusz a
> lepcso, de felejtsuk el) mondjuk nem 2t/m3, meg porszaraz is, legyen
> 1.3t/m3, az meg mindig 164t. ha 1kj/kgK-val szamolok, akkor is
> fokonkent 45kWh. Hmm. az nem is olyan sok! hol szamolom el?

Nem tudom, nekem nagyobbnak tűnt, mint 90m2. Nem lehet, hogy bent van annyi?

> ha 15
> fokos az egesz, az 675kWh mire nullara hul, tulkepp nem keves, egy
> heti futesem.

Meg hát ha lejjebbi részt is beleveszel, akkor nagyobb lehet az egész. Meg nem
mondom, hogy mekkora rész venne részt ebben a hőtárolásban. Mivel fiatalok
vagytok, és bírjátok a meleget, lehet, hogy nyáron fel lehetne fűteni ezt az
alaptömböt kinti hővel valami ügyes trükkel, ekkor érdemes talajszint alá
hőszigetelni, aztán télen egy hónapnyi fűtési energiát megspórolni. :-)

> rengeteg szigeteles elfer, eleve a fal tegla reszen is van vagy -5..8
> cm labazat, es a falra ugye felment 10cm szigeteles, ugyhogy most a
> labazatom tobb mint -15cm. ha leverem rola a vakolatot, akkor siman
> tehetek ra 15cm-t, es meg mindig marad visszaugras.

Ha bírod anyagilag, és a modell is azt mutatná, hogy érdemes, meg esztétikai
szemontok is ezt mutatnák, akkor tényleg érdemes lenne.

A lépcső szerintem nem sok vizet zavar. Mekkora felülettel is érintkezik az
alaptömbbel? Ha a lépcső nem egy nagy tömb, hanem csak lépcső, alulról
hőszigeteled, a teteje meg nem baj, ha kap egy kis meleget, könnyebben leolvad
róla a hó. :-) (Sőt, ha nekem kéne bármit építenem, lépcső, járda, autóbeálló,
tutira fűthetőre csinálnám. Vagy elektromos, vagy hőcserélős fagyállóscsöves,
csak ne kelljen hótakarítani. :-) Persze nem lenne semmi folyamatosan fűtve,
csak amikor jeges akar lenni, és használni kéne. A hósöprés nem gond.)