[Epitesz-barkacs] hoszigeteles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 5., V, 18:59:38 CET

vajk fekete wrote:
> koszi!!

Mit is?

> pinceben este 4 fok korul volt, a plafonja 8 fokos. :-( furkalni nem
> szeretnek, de Rekat le tudom kuldeni merni.

Nem is gondoltam komolyan a parketta meg a konyhakő átfúrását! :-)
Ha van infrahőmérőd, mostanában tényleg érdekes lehet pár mérési adatot
felvenni. Mert hogy napok óta egyforma hideg van.

> a labazatszigetelesnel a talajszintig mindenkepp lemegyek, csak az
> ala nincs sok kedvem. asas is, meg az xps lap is 120x60, ha eleg a
> 120cm, akkor lehet szepen allitva egymas melle rakni es kesz. ertem
> hogy azert lenne jo talajszint ala menni, hogy a talajfelszin fele is
> meg kelljen a honek kerulni a szigetelest.

Én inkább úgy értettem, hogy akkor a lábazatmagasságon túl elég mélyen a talajba
befelé menő rész is hozzátartozik az alaptömbhöz, de mivel száraz anyagról van
szó, lehet, hogy ilyen méteres távon már elég jó neki is a hőszigetelése. Ez
volna az a döntés, ami miatt érdemes lenne valami egyszerű modellt csinálni. Én
egy olyat már villamos modellként meg is építettem, ami talajba mélyen lefúrt
adott átmérőjű hőforrás által a környező talaj melegítését modellezi, meg aztán
a hűtését, onnan kivehető hőt. Ez lehet, hogy kicsit egyszerűbb.

> a lepcso egy nagy betonkocka. van maga a lepcso ugye, es utanna meg
> egy mini terasz, ami kb 120x120x230cm. tehat a haz aljaval egy
> 120x230 feluleten erintkezik. es merheto is hogy mellette belul
> hidegebb a padlo mint mashol. meg meg a fal is belul alul.

Aha. Akkor ezért akarod inkább szétbombázni. Persze lehet, hogy ha amúgy a
célnak megfelel, csak körbeszigetelni kell, kivéve a járófelületet. Persze a
tuti a szétbombázás, aztán fűtéssel való ellátása elcsúszás ellen. :-)

> a haz kivul merve ha jol emlekszem 9.7x9.7meter. szoval 1.20 magasan
> is kell kb 48m2 szigeteles, ahogy nezem vakolas nelkul az anyag
> 4000/m2 korul van, ha 10cm vastag. tulkepp valami rendesebben kinezo
> labazati burkolat legalabb megegyszer ennyi, ugyhogy a szigetelesen
> nem kellene sporolni.

Na akkor egy indokkal több, hogy jól megcsináld valamikor. Remélem, bokailag is
fog menni. (A csavarokat kérd el, amikor majd kiszedik! :-) )