[Epitesz-barkacs] vezetékes víz hőfok 1,2m mélyen

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2012. Feb. 12., V, 14:17:57 CET

húúúúú, akkor rosszul fogalmaztam, hogy ez jött le belőle

kb 1987-ben még az előző tulaj által tetőbádoggal megyerősített
deszka ketyere megroppant alattam, és akkor az akkori tudomány
szerint megcsináltam, és 25 évig az 5mm bordás vaslemezzel
szigeteéls nélkül is jól működött

attól pöfögök, hogy az említett szabványt kielégítő, és maa is
szigeteletlenül készülő tervek alapján kivitelezett aknában ha most
belefagyott a víz, akkor ( erről a szabványról nem is tudó ) a laikust
olyan plusz felelősséggel terhelik meg, mintha a szabványos elvárást
nem teljesítette volna, és emiatt a laikus zsebéből lenne a megoldás.

a laikus meg odamegy a felújítás, építés tervezőjéhez, hogy a
tervező vagy a kivitelező balfasz tervezése, kivitelezése (a hőszigetelés
elmaradása) okozta neki ezt a kárt, és a tervező, kivitelező
megmutatja a ma is szabványos tervezési leírást, ami bőven elegendő lenne
ma is, ha a +10celsiusfokos hideg víz keringene 1,2m mélyen,
és nem ez a kifagyasztott vízkeringetés lenne a mélyben

tehát, (szerintem)  a kifagyasztott vizet vizet visszatápláló
szolgáltató egy szabványtól
eltérő plusz funkciót szeretne a laikus fogyasztóval megfinanszíroztatni
-- azaz 60x60cm tábla + a felragasztás + munka finanszírozását neki kellett
volna állnia --   úgy, hogy a " Tudja Ön.... a fogyasztót terheli " módon
vezeti fel ezt

ez kb olyan, mintha titokban kiderülne az, hogy a kettősszigetelésű
kanóc már kevés lenne, és a harmadik szigetelés elmulasztása miatt
meghaló ember a felhasználó büntethetőségét támasztaná fel,
holott a boltokban is csak kettősszigetelésű kanóc lenne kapható

tehát kié a felelősség ? csak az enyém ? vagy osztható a felelősség ?

Az egy dolog, hogy most szopok miatta, csak a vízműszolgáltató
http://vizmuvek.hu/hu/fovarosi-vizmuvek/lakossagi-ugyfelek/altalanos_informaciok/viztakarekossag/vedelem_a_fagy_ellen/fagyveszely_bovebben
a nyakamba akasztja 100%-kal,
vagy a felelős tervezőm bizonyítéka alapján osztott kárviselés lenne ?
(mert az óra szétfagyása -- a szabványnak megfelelő kivitelezés miatt --
nem  az én 100%-os bűnöm lenne )