[Epitesz-barkacs] kiolvasztás ( Re: vezetékes víz hőfok 1,2m mélyen )

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Feb. 12., V, 16:33:34 CET

Cser Tamas wrote:
> Egy normális villanybojlerben, ha a hőfokszabályzót letekerem
> hópiheállásba, ekkor ugyan is csak akkor kapcsol be a készülék, ha a
> benne lévő víz hőmérséklete +4 +5 fok alá csökken. FAGYVESZÉLY miatt

Helyes, bár kételkedek benne, hogy ilyen pontosan működne.

> amit én mértem +3,3 celsius vízhőfokot a 30-adik literből kivett 1
> literben, akkor nekem majdnem állandóan mozgatni kellene :-(

Frászt. A víz megfagyasztásához rengeteg hő elvonása kell. Ha ez a 3,3 fokos víz
lenne a csőben, és a környezetben meg -10 fokos levegő a vízóraaknában, akkor
egy óra múlva lehet, hogy valami vékony jéghártya létrejön a cső belsejében. Ha
kicseréled benne a vizet egy rövid megnyitással, a jéghártya felolvad, és
kezdődik az egész előlről.

> ( tehát egy villanybojler hópihe állásban ) állandóan nyitva tartana
> egy mágnesszelepet :-(

Nem értem, hogy jön ez ide. Miért a villanybojlerre kellene alapozni a
vízcserét?
Tudom, hogy nehéz átgondolni, megérteni, de meg kéne próbálni.