[Epitesz-barkacs] kiolvasztás ( Re: vezetékes víz hőfok 1,2m mélyen )

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2012. Feb. 12., V, 20:12:58 CET

ahogy kezdem újragondolni, egyre jobban nem nekem kellene
kiolvasztgatni, stb

a szakirodalom alapján abból indulok ki, hogy
------
http://www.vgfszaklap.hu/cikkek.php?id=415

Induljunk ki abból a méréseken alapuló tényből, hogy a vezetékes ivóvíz
hőmérséklete télen-nyáron, Budapesten és vidéken is +12 +14 0C körül van.
Ennek oka a talajhőmérséklet nagyfokú állandóságában keresendő, mivel az
ivóvízhálózatot 1-1,5 m-re fektetik. De nem sok különbség adódik akkor sem,
ha a hálózatot nagyobb mélységbe fektetik. Tehát a +12 0C-os vizet kell
felmelegítenünk kb. +37 0C+50 0C-ra, attól függően, hogy mosdásra vagy
mondjuk mosogatásra használjuk.
-----------------------
én meg mértem 3,3celsiust

ha nekem kell ebből fürdővizet csinálnom, nekem deltaT=34-öt,
(37 - 3,3)
szerencsésebb fővárosiaknak meg csak 37-12 = deltaT=25 -ot
de ha csak 10celsiusnak véve a téli vízhőmérsékletet, akkor is
legalább 6,7celsiussal hidegebb jön az utcai vezetékből

tehát ha ezt az átlagos 10celsiusos jönne, a vízlefagyásos
probléma fel sem merülne (mint a szerencsésebb városrészekben)

ennek alapján először a vízművektől fogom megtudni, hogy saját
erejükből kiolvasztják-e ingyen a vízcsatlakozásaimat,
és csak annak eredménytelensége után fogok én erőt-energiát
belepocsékolni, de akkor a  10-3,3=6,7 deltaT rendszeres
veszteségeimet kérem tőlük a jóváírást, mert 6,7celsiussal
hidegvízből kell fürdővizet csinálnom a szerencsésebb városrészekhez
viszonyítva