[Epitesz-barkacs] Kad epites hazilag

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Júl. 23., H, 09:51:17 CEST

Erdos Zoltan wrote:
> az ellenaramoltato medenceket mar reg kitalaltak.. csinaljak.. es
> igensok pizert aruljak... a medencesek meg elegge feltekeny csapat..
> mint mindenki, aki valojaban nem ert hozza, csak eladja es telepiti.
> egyebkent vannak meret igenyei, 3m szelesseg, es min 5m hossz valamint
> sok hely a gepeszetenek..

Hát persze, hogy jó drága, ha készen veszi meg valaki. Ha viszont valaki tud
ilyen üvegszálas cumókat gyártani, annak ez se gond. Van olyan ismerősöm, aki
kajakot is csinált magának, és azzal rótta a duna hullámait rendszeresen, míg
valaki meg nem vette tőle jópézé. Azóta biztos csinált másikat.

Méretigények? Szerintem, ha úgy van szabályozva az áramlás, ahogy írtam, akkor
2m szélesség elég, és kb 3-4 méter közötti hossz, kb 1 méter körüli mélység. A
gépészetet úgy tudnám elképzelni, mint legegyszerűbbet, hogy a medence végén
könyökökkel lehajló csövek, ahol belül van a propeller, amiket felül, szárazon
elhelyezkedő motorok hajtanak. Nem olyan szép, mint lehetne, ha ezek rejtettek,
de tuti nem áznak el a motorok. Jó nagy átmérőjű pvc csöveket meg relatíve
olcsón lehet kapni. Ezek a medence alatt mennének hátra, ott szintén könyökökkel
fordulnának felfelé és a medence felé. Szóval biztos, hogy nem milliós beruházás
lenne. Meg hát ha valakinek van erre alkalmas pl pincéje, akár nem üvegszálasan,
hanem betonnal, csempézve is megépíthető lenne.