[Epitesz-barkacs] Kad epites hazilag

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Júl. 24., K, 11:09:26 CEST

Kormos Imre wrote:

> A megmozgatandó vízmennyiség a gond.  Egy 2m x 3m es felületnyi
> vizmennyiséget  0.5 m/s-al mozgatva 3 m3 vizet kell megmozgatni
> másodpercenként, ez borzasztó nagy vízmennyiség.
> Ha a medence tetején befújsz, alul elszívsz vizet (kisebb víztömeget,
> de sokkal nagyobb sebességgel, amit egy hétköznapi 1kW-osz szivattyú
> tud ), akkor lassan az egész víztömeg elindul körbe-körbe, mint
> amikor kiskanállal megkevered a teát.

Értem én, de ehhez a kiskanalas módihoz alkalmas alakú medence kell.

Amit én gondoltam eredetileg, annál nem annyira a nagy tömeg mozgatása a lényeg,
hanem a surlódás legyőzése. Ott is igaz, hogy ha már megmozdult, akkor biztos
megy magától is.

Kicsit kapcsolódik csak ide:
Gyakran látok a dunán kis rocsókat (rendőrségi), de főleg nagy, modernebb
hajókat. Az döbbent meg néha, hogy a kis rendőrhajó nagyobb hullámokat generál,
mint egy nála nem sokkal lassabban közlekedő, modern hajó. Az külön tetszik,
hogy ezek a nagy hajók olyan hangtalanok, hogy volt már, hogy csak akkor vettem
észre, amikor megláttam a szemem sarkából. Persze nem zajtalan a környék a 6-os
út miatt.

A kapcsolódás csak annyi, hogy ma talán nagyon jófajta propellereket találtak
már ki, csak meg kell találni. Na jó, tök valószínűtlen, hogy bármilyen medencét
építek magamnak, nemhogy áramoltatósat. :)