[Epitesz-barkacs] Kad epites hazilag

Erdos Zoltan erdosz at gmail.com
2012. Júl. 25., Sze, 01:31:45 CEST


ebben nincs szamitasba veve az aramlasi irany valtozasa, valamint a 
szerelvenyek okozta turbulencia.. marpedig ez utobbi bele tud jatszani.

igaz, vizben nem vagyok otthon, de a repules miatt (meg erdeklodesbol 
is) az aerodinamikaba azert beleastam magam.. :-)


2012.07.25. 0:22 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Találtam adatokat:
>
> http://www.mue.hu/files/Csovezetek%20ellenallasok.ppt
>
> kb 300mm-es vascsőben, ha 1m/s a víz áramlási sebessége, akkor 24,5 Pa/m
> a cső ellenállása (nyomásesés).
>
> Valamint, hogy az átmérő ötödik hatványával fordítottan arányos ez az adat.
>
> Ha 10 méter ilyen 30 centi körüli csövet veszek ezzel az 1m/s
> áramlással, akkor az 245pA nyomás, 0,071 m3/s térfogatáram, a kettő
> szorzata a teljesítmény, ez 17,4W mindössze. De ez ugye csak 0,071 m3/s,
> ide meg kb 2 m3/s kellene.
>
> Ha a cső dupla átmérőjű, akkor 4-szeres keresztmetszet, azaz
> térfogatáram miatt 4*17,4/2^5=2,16W kell az áramoltatáshoz. :-)
> Ha jól látom, az áramlási sebesség négyzetesen hat. 4 ilyen cső férne el
> legalább. Ez 1,1m2 keresztmetszetű, tehát 2m/s sebesség elég is lenne.
> Ez 4-es szorzó, meg a 4 cső miatt újabb 4-es, tehát
> 2,16*4*4=35W kellene a cső surlódás legyőzéséhez.
>
> Ha csak 2 cső lenne, akkor dupla sebesség, összesen valami 70W kellene.
> Persze az állandósult állapotban, és szabad ki- és beömlésnél.
>
> És ha a fenti linken lévő adatok igazak, meg én jól értelmeztem.
>
> Szóval egyáltalán nem tűnik horribilis teljesítményigényűnek egy ilyen
> móka. Max akkor, ha hamar kell gyorsítani. Na de még 4m/s sebességre
> való felgyorsítás is biztos kijön pár kW-ból elég gyorsan, ha az autók
> gyorsítására gondolok.
>
> hjozsi
>
> _______________________________________________
> Epitesz mailing list
> Epitesz at lists.javaforum.hu
> http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
>


További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról