[Epitesz-barkacs] okos szabalyozas

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
2012. Már. 20., K, 11:07:16 CET

Gondlom, ha saját garázsodban akarsz hegeszteni, akkor meg kell teremteni a
megfelelő körülményeket, és gyanítom, hogy a németeknél a megfelelő hivatal
akkor ellenőrzi és jóváhagyja. És ez nem is baj, mert hány olyan eset volt
itthon, aminek mindig az a vége, hogy a leégett házból a tűzoltók küzdik ki
a 12 BP meg 8 acetilén palackot. Én sem örülnék, ha a szomszédom sutyiban
martinkemencét és meleghengerművet csinálna a garázsában. Józsi, rólad
elhiszem, hogy mindent betartasz a hegesztés közben, de megint az a abaj,
hogy olyan szabályozást nem lehet hozni, hogy tilos a nyílt lánk, kivéve
Hjózsinak, mert ő tényleg ért hozzá :-). Olyat lehet, hogy tilos a nyílt
láng, kivéve, ha megfelelő intézkedések meg vannak téve és ellenőrizve.

A Knorr bremse ügyben meg így van, minél nagyobb egy cég, annál kevésbé
lehet szabályok nélkül működtetni. Egy kétfős cégnél Pista bá tudja, hogy
arrébb tolja a szekényt és hegeszt mögötte, aztán ha meggyullad, max leönti
egy kis vízzel. De egy nagy, pláne multi cég nem alapulhat azon, hogy
emberek fejében van valami, aztán csinálják, ahogy gondolják. Ugyanúgy,
ahogy szupersportkocsit lehet összerakni évi 5 példányban kézzel, de 5
millió kocsinál csak szigorú technologizálás és szabályozott folyamatokkal
lehet dolgozni.

Az amcsi koleszos példát én is jó példakáént hoztam, nem is panaszkodott
senki. De az a jó, ha van egy betartható szabály, ennek ellenőrzik a
betartását és szankcionálják a szabályszegést. Különben nincs értelme.

Szabolcs