[Epitesz-barkacs] okos szabalyozas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Már. 20., K, 12:02:10 CET

SZIGETI Szabolcs wrote:
> Gondlom, ha saját garázsodban akarsz hegeszteni, akkor meg kell
> hogy olyan szabályozást nem lehet hozni, hogy tilos a nyílt lánk,
> kivéve Hjózsinak,

Pedig ez jól jönne! :-)

> A Knorr bremse ügyben meg így van, minél nagyobb egy cég, annál
> kevésbé lehet szabályok nélkül működtetni.

Persze, ez világos is, és végülis el is lehet mindent intézni. Nekem is sikerült
pl olyat, hogy a raktár előtt felszereltem a masinára az udvaron a vezérlést,
aztán targonca végigvitte az udvaron egy tmk műhelybe, ahol bekötöttem,
műterhelés mifene, és kipróbáltam. Biztos szabálytalan volt, de olyan hamar
megvoltam vele, hogy problémát nem okozott, még a közlekedési útvonal átmeneti
elállásával se volt gond. Ha valamit muszáj megcsinálni, a legrigorózusabb
szabályok alól is lehet kapni felmentést ilyen cégekben. Vagy végigjárva a
hivatalos utat, vagy szemet hunyva fél órára.

Én végülis elégedett vagyok a nyugati cégekkel, az általuk hozott szabályokkal
is, termelési módokkal, morállal is. Az alcoa kivételével eddig csupa jó
tapasztalataim lettek, pedig az említetteken kívül is voltak még jópáran,
kicsik, nagyobbak. Nagyon sajnálnám, ha ezeket mind kiebrudalnák politikai
módszerekkel. És gyanús, hogy nem csak én, iszonyat módon ráfaragnánk.