[Epitesz-barkacs] hangnemek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Nov. 21., Sze, 18:52:36 CET

Szali Sandor wrote:

> szoval elvileg a skala osszes hangjat is tartalmazhatja egy akkord
> de hogy egyaltaln konkretan milyen skalarol van szo itt
>
> ugye a Cmaj7-es meg egy alap akkord
> de pl.  Cmaj13#11
> jajj

Jaj bizony azoknak, akik járatlanak a zeneelméletben. Bajban is voltam mindig,
amikor hallottam, hogy akármit variálok, ott valami másnak kell lennie, de nem
jöttem rá, minek. De ez csak én vagyok, tutira vannak olyan emberek, akik nulla
zeneelméleti tudással is megtalálják azokat a hangokat, amikből az oda való
akkord fel kell épüljön. Sőt, gyanús, hogy nagyon sok híresség úgy indult, hogy
nem is járt semmiféle zeneiskolába. Nem csak magyarhonban.
Ezzel szemben ismertem a seregben egy srácot, aki viszont odáig 10 éven át
tanult zongorázni, de amikor először hallottam, mit tud csinálni, másodpercek
alatt megéreztem, hogy a srác sosem lesz előadó, egyszerűen nem volt
ritmusérzéke. Képtelen volt bármiféle kb egyenletes ütemet produkálni. De a
többiben se látszott a 10 év.

(Sajnos már meghalt a srác, nem tudom, mikor és mi történt vele. De abban biztos
vagyok, hogy elpocsékolta az életéből azt a 10 évet az apja zongoraerőltetése
miatt. Az meg felfoghatatlan, hogy egy zongoratanár hogy-hogy nem szól, hogy
uram, ez időpocsékolás, nem kéne kicseszni a gyerekkel.)