[Epitesz-barkacs] hangnemek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Nov. 22., Cs, 14:00:38 CET

Acs Gabor wrote:
> El kell keserítselek, ez dobolásilag egy alap szint. Kb. 130-as bpm-en
> negyedes ritmus, nyolcadokkal fűszerezve.

Nem így értettem, hanem úgy, hogy azért ez nem egy lírai dal, hanem elég kemény,
mégis moll. Ez szerintem az utóbbi 1-2 évtized terméke. Korábban, ha rock vagy
más durvulás, akkor tutira dur volt a hangnem. Nem tudom, mikortól kezdett
terjedni. Talán az ilyenektől, mint goombay dance band?

Kerestem rá példákat, de meglepődtem. Ez pl:
http://www.youtube.com/watch?v=4mZIrnD4kOQ vagy
http://www.youtube.com/watch?v=k2ALG_dJ-WU vagy ez
http://www.youtube.com/watch?v=mUHLlpkdzbY

Akármilyen nyálas is, dur. :) Pedig az utóbbi karácsonyi témájú. szóval nem
innen kezdődött. Na de akkor honnan? Tudja valaki? Ezek szerint lehet, hogy 10
éven belüli kezdetű divat?

Ha sorolnátok egy rahedli zenekart, már kíváncsiságból is belekukkantanék a
számaikba.

> Múltkor voltam egy (magyar) ska koncerten, ott a dobos alig mozgott,
> semmi ilyen teátrális izé, de kb. kétszer ekkora teljesítménnyel
> dolgozott -ami még mindig egy közepes valami csak, nem a csúcs.

Nekem a dobos teljesítménye nem abban nyilvánul meg, hogy hány ütés/s, mert
akkor a pergetéssel valaki mindent vissz. :-) Csak arra akartam célozni, hogy
nem esztrádzene, nem is vonósnégyes, hanem azért van ritmus rendesen, durván.