[Epitesz-barkacs] Infrafűtés - hőleadás

SZIGETI Szabolcs szigiszabolcs at gmail.com
2013. Jan. 2., Sze, 12:42:23 CET

Hali!

Erre azért van megoldás. Síelni szoktam, ahol aztén tényleg lehet izzadni,
és van egy csoda ruhadarab, úgy hívják, hogy aláöltöző (így lehet a boltban
is kérni). Ez kinézetre egy szoros hosszú ujjú trikó + hosszú szárú nadrág,
és valami spéci anyagból van. Erre polárpulcsi és arra a síkabát. Az
aláöltöző tulajdonsága olyan, hogy az izzadságot nem szívja fel, hanem
rögtön a külső felületére továbbítja, onnan átmegy a poláron, és a kabát
meg a nadrág lélegző képességétől függően kipárolog, vagy a kabátot áztatja.

De az aláöltöző szinte végig száraz marad, tehát a tested száraz ruhával
érintkezik. (Ezért nem szabad nedvszívó, pl. pamut trikót, jégergatyát
venni, mert az csak átázik és jéghideg lesz.)

természetesen nem csak síeléshez jó, hidegben akár farmergatya alá is fel
szoktam venni. Egyetlen hátránya, hogy nem egy olcsó cucc, de a jó
minőségűből tulajdonképpen egy elég, mert azokat valamilyen antibakteriális
hatású szövetből csinálják, és még egy hétnyi síelés alatt sem büdösödik be
:-)

Szabolcs