[Epitesz-barkacs] Vajon zárlat?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Jan. 8., K, 22:44:01 CET

Orbán Mihály wrote:
> szénné égette az 1,6A-os biztosítékot. Kijelenthető,hogy kapufa a
> Szóval arra lennék kiváncsi, hogy a trafó rossz, vagy csak egyszerűen
> kicsi biztosítékkal próbálkoztam.

nem írtad, mekkora a teljesítmény, de általában nagyobb, tehát párszáz wattos
traffancsot nem olyan egyszerű bekapcsolni ilyen biztin keresztül. (Lehet, hogy
nem ez való oda, vagy ez gyorsbizti, és nem bírja a bekapcs löketet.)

Nem lesz semmi baj, ha a trafót a lámpával direktben rádugod bizti nélkül a
hálózatra egy rövid időre, esetleg, ha nem nagy a teljesítménye, valami
ellenállással sorbakötve, pl egy 2kW-os rezsó vagy ilyesmi.

Az előbbi esetben egyből kiderül, hogy mi az ábra. Ha felgyullad normál fénnyel
a lámpa, és a trafóból nem jön ki a működtető füst :), akkor a bizti volt kicsi.

Ha a rezsós módszert választod, akkor trafózárlat esetén a lámpa nem világít, a
trafó lehet, hogy erősen melegszik, a rezsó meg felfűt, rajta lesz a fesz zöme.
Ha jó a trafó, a rezsón alig lesz valami fesz, majdnem úgy viselkedik, mint egy
darab drót.

(Azt fel se vetem, hogy a trafó esetleges zárlatát oszcilloszkóppal nem
bekapcsolt állapotban is meg lehet nézni, mert ha ez a lehetőség megvolna, ez a
kérdés fel se merült volna.)