[Epitesz-barkacs] Fw: postaláda

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Júl. 25., Cs, 22:47:15 CEST

Pataki István wrote:
> Babrás munka, de ha az ellipszis alatt már néhány mm-re be tudok vele
> fúrni, akkor folytathatom rendes spirálfúróval is. Most már csak az a
> kérdés, hol jutok hozzá és mennyiért?

Szerintem ezt nem jól tudod. A rendes fúró, ami fémhez van, széttépdesi a fát,
ronda lesz. A fához egész máshogy kell a fúrót köszörülni. Erre írtam, hogy a
peremén (az élszalagnál, ahol a névleges átmérő van), ki kell képezni egy vágó
késfélét rajta, ami elmetszi a fa rostjait, amíg még jól rögzülnek. Ezután az
él, ami beljebb van, a már körbe leszabadított rostokat kiforgácsolja anélkül,
hogy felszakadna bárhol is a furat fala.