[Epitesz-barkacs] árvíz

Orbán Mihály minyu at freemail.hu
2013. Jún. 9., V, 21:50:37 CEST

2013.06.08. 20:21 keltezéssel, jhidvegi írta:

> Hogy rohadna rá a hatalmi gőg az egész bagázsra!
>
> hjozsi

Én meg a Propeller egyik cikke alatt hozzászólásként olvastam:
"A kritikus helyzetben lévő Győrújfalunál elhallgatják a lényeget - írja
felháborodott olvasónk, ottani lakos. Azt írja: A helyszínről tegnap
többször tudósított a Hír Tv, de megkerülte a lényeg kimondását. Az új
gát építésével kapcsolatos gondokról beszélt, de az egyszer sem hangzott
el, ami a helyieket bántja, hogy az öreg, beállt, megbízható töltésüket
elbontották.

Az alábbiakban megosztjuk veletek a teljes levelet.

Tisztelt Szerkesztő Úr!

Tegnap tájékoztattam Önt arról, hogy Győrújfalunál kritikus árvízi
helyzet alakult ki, mert a tavaszi áradás előtt a Duna projekt keretében
úgy bontották le kb. 3 héttel az áradás előtt a régi töltés kb. 4 km-es
szakaszát, így teljesen védtelen maradt a település, s Győrzámoly.

Tegnap délelőtt már annyira átázott a töltés, elmozdult a fólia, hogy
megrogyott a töltés, kritikus volt a helyzet. Délután Orbán Viktor
miniszterelnök a helyszínen irányította a munkálatokat. 400
katasztrófavédelmis szakember, továbbá a katonaság, s vízügyi
szakemberek sokasága szervezetten dolgozott. Helikopterrel dobálták le a
homokzsákokat, mert az elázott talaj nem bírja el a gépeket. Egy 50
méteres szakasz megerősítésén dolgoztak egész éjjel -- a polgármester
friss, Kisalföldben olvasott nyilatkozata szerint.

Az önkénteseket hátravonták a zsákok töltéséhez. Megjelent a Dömper Kft.
kivitelező egyik vezetője, s próbálta védeni a védhetetlent. Egyik
önkéntes majdnem nekiment: egész Ásványráróig működik a régi töltés, ez
jó volt, minek dózerolták le itt tövig, egész Magyarország azon a 4
km-es szakaszon védekezik, amit ők elbontottak. A kivitelező embere szó
nélkül elódalgott.
Tegnap jeleztem, hogy a kivitelező személyét illetően nincsenek biztos
információim. Az interneten elérhető, hogy az ÉDUVIZIG területén a Duna
projekt keretében 4 konzorcium dolgozik. Köztük a D+D, illetőleg a DDA
konzorcium tagja a Dömper Kft /melynek képviselője megjelent a töltésen
az önkénteseknél/, ha jól emlékszem."