[Epitesz-barkacs] fodem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Jún. 22., Szo, 20:48:09 CEST

Vajk Fekete wrote:
> A mostani szabalyozas annyira fel a foldrengestol, hogy mindenkeppen
> sok
> beton es koszoru kell a hazba.
>
> Masreszt a belestestesdi ertelme az volt, hogy speci szerszamok
> nelkul meg
> lehetett csinalni kezzel. Most ha kijon egy betonpumpa 4 orara az
> 45000
> forint, es maga a beton kiszallitva kb ugyanannyi mintha veszek
> sodert es
> cementet es kihozatom.
>
> Viszont igy 4 ember 4 ora alatt bedolgozik 10m3 betont. Ha keverovel
> [...]

Ez így, együtt meglepett, de elfogadom. Így változik a világ.
A 70-es években még a betonkeverő se volt evidens, magam barkácsoltam össze. És
még sokminden mást is. A betonpumpa ezek szerint egészen elérhető árban van.

Persze ennek az is a következménye, hogy nem lehet mindenféle szedett-vedett
anyagból zsaluzni. Amiket láttam, azok profi zsaluzóanyagok voltak mindig (a
környéken), amik önmagukban is jó drágák lehetnek, tehát csak az építőcégnek éri
meg, aki lépten-nyomon használja ezeket. Persze nincs kizárva, hogy bérelni is
lehet, de valszeg jobb ez így. Mindenki azt csinálja, amihez ért, amire fel van
készülve.

Ezek szerint ma már nem csapnivaló kóklerek dolgoznak feltétlenül, vannak
felkészült építőipari cégek is, amik hozzáférhetők magánemberek számára is.