[Epitesz-barkacs] két váltókar egyesítése?

Kormos Imre imre.kormos at gmail.com
2013. Május. 13., H, 11:17:46 CEST


Aki ért hozzá:

Agyváltóból jellemzően 3 és 7 fokozatú van. Hogy vannak az áttételek? A 3
fokozatú a 7 fokozatúnak a középső 3 fokozatával egyezik meg, vagy mindkét
váltó két szélső értéke megegyezik, csak a lépésköz finomabb a 7
fokozatúnál?

KI

 

 

From: epitesz-bounces at lists.javaforum.hu
[mailto:epitesz-bounces at lists.javaforum.hu] On Behalf Of SZIGETI Szabolcs
Sent: Monday, May 13, 2013 10:07 AM
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] két váltókar egyesítése?

 

Hali!

Sehogy. Nincs értelme. Nem illik azokat a fokozatokat használni, ahol nagyon
keresztben megy a lánc. 

Ha zavar a dolog, akkor az agyváltó a megoldás. A Shimanónak van már 11
sebességes agyváltója is, más kérdés, hogy nem olcsó. Viszont a lánc mindig
ugyanott van, egy karral váltható, álló helyzetben is, az egész zárt, védett
helyen van.

Szabolcs

 

2013. május 13. 9:28 Cser Tamas írta, <maguspr53 at gmail.com>:

18 sebességesnél:
elöl 28 - 38 - 48 (túra)
( hátul 6 ) Fogszám: 12-14-16-18-20-24

csak elöl váltva igencsak érezhető a "nagy váltás"
28/18    1,555
38/18    2,111

az egymást követő áttételek a 2 kar "vegyes váltójával"
sikerülne:

48/12    4
48/14    3,43
38/12    3,17
48/16    3
38/14    2,71
48/18    2,67
48/20    2,4
38/16    2,375
28/12    2,333
38/18    2,111
48/24    2
28/14    2
38/20    1,9
28/16    1,75
38/24    1,583
28/18    1,555
28/20    1,4
28/24    1,167

gépészetileg hogy lehetne "házasítani" a két kart?
( kamionnál 5 seb x felező = 10 sebesség )
_______________________________________________
Epitesz mailing list
Epitesz at lists.javaforum.hu
http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz

 

--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lists.javaforum.hu/pipermail/epitesz/attachments/20130513/c43638b3/attachment.html>


További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról