[Epitesz-barkacs] két váltókar egyesítése?
Kormos Imre
imre.kormos at gmail.com
2013. Május. 13., H, 11:17:46 CEST
Aki ért hozzá:
Agyváltóból jellemzően 3 és 7 fokozatú van. Hogy vannak az áttételek? A 3
fokozatú a 7 fokozatúnak a középső 3 fokozatával egyezik meg, vagy mindkét
váltó két szélső értéke megegyezik, csak a lépésköz finomabb a 7
fokozatúnál?
KI
From: epitesz-bounces at lists.javaforum.hu
[mailto:epitesz-bounces at lists.javaforum.hu] On Behalf Of SZIGETI Szabolcs
Sent: Monday, May 13, 2013 10:07 AM
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] két váltókar egyesítése?
Hali!
Sehogy. Nincs értelme. Nem illik azokat a fokozatokat használni, ahol nagyon
keresztben megy a lánc.
Ha zavar a dolog, akkor az agyváltó a megoldás. A Shimanónak van már 11
sebességes agyváltója is, más kérdés, hogy nem olcsó. Viszont a lánc mindig
ugyanott van, egy karral váltható, álló helyzetben is, az egész zárt, védett
helyen van.
Szabolcs
2013. május 13. 9:28 Cser Tamas írta, <maguspr53 at gmail.com>:
18 sebességesnél:
elöl 28 - 38 - 48 (túra)
( hátul 6 ) Fogszám: 12-14-16-18-20-24
csak elöl váltva igencsak érezhető a "nagy váltás"
28/18 1,555
38/18 2,111
az egymást követő áttételek a 2 kar "vegyes váltójával"
sikerülne:
48/12 4
48/14 3,43
38/12 3,17
48/16 3
38/14 2,71
48/18 2,67
48/20 2,4
38/16 2,375
28/12 2,333
38/18 2,111
48/24 2
28/14 2
38/20 1,9
28/16 1,75
38/24 1,583
28/18 1,555
28/20 1,4
28/24 1,167
gépészetileg hogy lehetne "házasítani" a két kart?
( kamionnál 5 seb x felező = 10 sebesség )
_______________________________________________
Epitesz mailing list
Epitesz at lists.javaforum.hu
http://lists.javaforum.hu/mailman/listinfo/epitesz
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lists.javaforum.hu/pipermail/epitesz/attachments/20130513/c43638b3/attachment.html>
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról