[Epitesz-barkacs] két váltókar egyesítése?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Május. 13., H, 18:41:10 CEST

Vajk Fekete wrote:
> hiaba van attetel. 120 kilo 300W az kb 1km/h fuggolegesen. tehat
> 20%-os
> lejton 5km/h sebesseg, ami hatareset hogy eldol-e a manusz vagy sem.

Na neee, jóval lassabban is lehet haladni. Egyszer valaki mutatta nekem, én
épphogy sétáltam, ő meg még lassabban is tudott menni anélkül, hogy összevissza
kellett volna rángatnia a kormányt. Szerintem hétköznapi ember volt, nem
versenyző. Talán azzal az eltéréssel, hogy akkoriban nem autóval járt, hanem
mindenhova biciklivel, szóval volt gyakorlata kétségtelen.

Szóval szerintem nem kell a 300W, csak ha olyan az áttétel.

Én inkább a holtpont táján fellépő problémát érzem kritikusnak. Mert hogy ott is
kell a nyomaték, ami ilyen kis sebességnél nem hidalódik át.

Ekkor jönne Mágus, aki feltenne egy gyorsító áttételt, amin egy lendkerék van...
:)

Másik lehetőség a tandem bicó, ahol a két ember egymáshoz képest 90 fokos
eltolással nyomja.

Na aztán még lehet probléma: a komplett holmi (bicikli+ember) súlypontja könnyen
hátrébb kerülhet, mint a hátsó kerék talajfogási pontjából felfelé bocsátott
függőleges.