[Epitesz-barkacs] wifi antenna

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Május. 16., Cs, 21:57:45 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Nem olyan nagyok azok a sugárzási teljesítmények fenn az égen. Max.
> 100 W-os nagyságrendűek, de jócskán akad 100 W alatti is. Odafenn az
> energia a(z egyik) szűk keresztmetszet.

Hát ez az! 100W. Lent egy-egy júzernél mekkora lehetne az adóteljesítmény? Pl
egy mobiltelefoné mekkora? Szóval nincs meg a szimmetria. Na aztán az is
probléma lennem, hogy ha meg is lenne, hogy lent van kismillió ember, és ha mind
adna, szét kéne dobni frekvenciákat ugye, az meg gáz.

Itt a dolog egyszerűbb. Fent a sokadig emeleten volna egy pár mW-os adó
parabolával, ami csak a játszóteret teríti be, de csak pártíz vagy párszáz
méterről, ha jól sejtem. Ha ezt tudja venni lent egy szanaszétről venni képes
antenna, akkor ha az szintén pár mW-tal ad, azt az ide néző parabola hasonló
érzékenységű vevőjével képes lehet érzékelni.

Szóval a szimmetria abban van, hogy lent-fent azonos adóteljesítményeket
tételezek fel, meg azonos vevőérzékenységeket.

Optikai hasonlatra is gondoltam, de azzal már nem akarok itt fárasztani senkit.