[Epitesz-barkacs] wifi antenna

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Május. 17., P, 00:01:35 CEST

Vajk Fekete wrote:
> A szimmetria egyaltalan nem egyertelmu.

Nézzük optikailag és kicsit számszerűen.
Tegyük fel, hogy a parabola a gyújtópontja közelében (kicsit eltolva)
elhelyezett kis korongszerű sugárzó teljesítményének a tizedét kitolja a
játszótérre. Ott egy hasonló korongra jut ennek a teljesítménynek a
felületarányok szerinti, mondjuk milliomod része, szóval megkapja az eredeti
teljesítmény 1e-7-szeresét.

Visszafelé: kiadja ugyanezt a teljesítményt..., nekem valahogy az jön ki
érzésre, hogy kb ugyanezt tudja a parabolában lévő korong felfogni, szóval ennek
az 1e-7-szeresét.

> Ha en allok egy luk mogott, es kivilagitok elemlampaval, akkor azt a

Azért nem jó a hasonlat, mert nem szimmetrikus a hullámkép. A példádban
ugyanazzal a szemmel nézel mindkét oldalon, holott itt az egyik néző a
parabolás, sokkal jobban, arányosan jobban lát.