[Epitesz-barkacs] wifi antenna

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Május. 17., P, 00:22:40 CEST

Vajk Fekete wrote:
> igazi szamokkal:
>
> 10 fok kupszog 1km tavolsagon 174m atmeroju kor. ennek terulete
> 23800m2.
> ezen oszlik meg az 1W adoteljesitmeny.  4.2E-5W/m2
>
> a masik iranyban gombsugarzo, az 1W teljesitmenye a gombon oszlik
> meg. 1km
> sugaru gomb felulete 1.26E7 m2, 8E-8W/m2

Tovább kellene számolnod.
A fenti teljesítményt fogja egy (optikai hasonlattal élve) 1cm2 átmérőjű gömb,
szóval 4,2e-5*1e-4=4,2e-9W-ot fog fel.

A másik szám, a 8e-8W/m2-t egy itt nem részletezett felületű parabola fog fel,
és tolja bele a szintén 1 cm2-es gömfelület egy részébe.

Kicsit pontosabban kéne számolgatni, mert sok itt az elnagyolás.

Elektromosan is gubanc van, mert a botantennák nem gömbsugárzók. Hogy a
parabolában mi szokott lenni, azt nemtom.

Én aszondom, ki kéne próbálni. Szerintem, ha van is eltérés az oda és a vissza
között azonos adóteljesítmény esetén, nem nagyságrendi lesz, szóval működhet.