[Epitesz-barkacs] Téglakályha

Acs Gabor levlista at e8e.eu
2013. Nov. 29., P, 18:31:02 CET

Az a legfrissebb ötletem, hogy építtetek egy tégla-kályhát, és bele

acélcsövet hőcserélővel, és hozzá egy szerelt kéményt.
Tömör km téglából épül, belül van samott. Szerintem jól is néz ki, nem
is drága. A hőcserélőből szivattyúval felnyomnám a vizet egy párszáz
literes tartályba, ebből mehetne a ház fűtése, illetve egy másik
hőcserélővel lehetne HMV-et is előállítani. Nyáron pedig vagy elektromos
patronnal, vagy napkollektorral.

Beszéltem egy sráccal, aki épített már ilyen kályhát, azt mondja egy
kis, 80x120-as alapterületű, 3 füstjáratos kályha elég lenne a tervezett
kicsi gerendaházba. Azt is mondta, ha jól van elkészítve egy ilyen
kályha, a füst csak 60-70 fokos, így egy sima akármilyen kémény is
megteszi, nem lenne muszáj drága rozsdamentes acél.
Ezt a kéményt le is tudnám zárni, hogy ott se menjen ki meleg, esetleg
egy motorral vezérelve, amivel reteszelve lenne a kályha ajtaja, és így
még talán szabályos is lehetne.

Lehetne a kályhát vakolni, de szerintem jobban nézne ki, ha úgy hagynám
klinker-tégla szerűen a falazatát.

Mi a véleményetek, jó ez, vagy lenne valami hátránya?

--
Gábor