[Epitesz-barkacs] Válasz: szögvas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 1., H, 21:42:58 CET

Vajk Fekete wrote:
> szokasos faragaszto 0.1-0.8N/mm2, 0.3 nem rossz. de latszik hogy az
> ajanlott tartomany atfogasa 8szoros. a maximalistak a maximumra
> torekednek, de itt nem biztos hogy az a celravezeto.

Nem tudom, mi a szerkezet, de ez nem arra vonatkozik, ha van két tompán
illesztett felület, és azoknak kell összeragadniuk? Mit lehet tenni, ha
csapolást ragasztasz? Ott alakkényszer van, nem tudod a csapok felületeit
egymáshoz nyomni. Stiftes ragasztásnál detto. És mégis megrangadnak ezek egész
jól.

> egy asztalos szoritoval megdobbento mekkora erot ki lehet fejteni. ha
> lenne sok idom ratennem egy furdoszobamerlegre. a 120 kilos
> mereshatart rohogve tudna, nem is kellene izombol huzni.

Hát lehet, de én pl a laposmenetes satuhoz mérem (150 mm-es, szóval jó nagy), és
ezzel egyszer megnéztem, mekkora erőtől szakad el a 2mm-es vasdrót. Oda kellett
valami 300 kilós erő. Éreztem a karon, hogy ezt a tengelyre szerelt fa fogantyún
át nem biztos, hogy tudtam volna produkálni.

> nem kellenek ilyen speci huzalos meg akarmilyen szoritasok. pl cucc
> padlora lefektet, a plafonig meretre leceket levag, betesz egy 2cm
> deszkat terheleselosztasnak es a lecekkel a plafonhoz befeszit.

Ez jó módszer, ha a plafon olyan, mint a tied meg az enyém. Szobában nem annyira
frankó. :-)

> de mondom egy racsnis spanifer is teljesen jo. vagy egyszeruen egy par
> csavar.

Persze, főleg úgy, ahogy írtad, de ha nem kétoldalasan van megfeszítve, akkor a
surlódások miatt az egyik oldal ereje a töredéke lesz a másikénak.

> a peldabeli 60cm2-re 0.1N/mm2-el szamolva 60 kilo is eleg, az meg mar
> nem olyan irgalmatlan. ha meg nem lesz ennyi, hat mi van? igazibol
> nem az osszenyomo ero a lenyeg, hanem hogy rendesen osszefekudjenek a
> feluletek, ne kelljen rest kitoltenie a ragasztonak.

Na ugye, én is így gondoltam. De még mindig nemtom, mi a szerkezet. Az tutira
nem megy, hogy van egy függőleges felület, amihez jól hozzáragasztom tompán a
polc végét, oszt jónapot.