[Epitesz-barkacs] Válasz: szögvas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 1., H, 21:46:25 CET

Vajk Fekete wrote:
> a felvetesben az volt hogy van par mm mely horony, es abba ragasztjuk
> a polcot. tehat a horony tartja az uzemi terhelest, a ragasztas csak
> azert van hogy ne jojjon ki.

Aha. ezt nem vettem észre, hogy erről van szó. de szerintem ez is így kevés. Én
feltétlenül alkalmaznék ilyen stifteket.

> a fatiplis cucc jo, de itt valami fenyo hajopadlorol van szo, ami max
> 18mm, de lehet hogy csak 16, felnek a 4db 8-as tiplire es a felette
> marado 4mm husra bizni a konyveket.

Jó, a horonyra van bízva, de a ragasztó szerintem nem elég a horonyban
tartáshoz. Ilyen helyeken a ragasztót nem célszerű húzóerőnek kitenni.
Nyíróerőnek szokták, arra meg a pár mm-es horony kevés. Tompán összeragasztásnál
csak olyan szerkezetek jöhetnek szóba, mint a rétegelt lemez.

A benntartáshoz nem kell vastag stift, elég pl 6mm-es, csak nem 1 vagy 2 db,
hanem 30 centin mondjuk 4-6 db.