[Epitesz-barkacs] Melyik kazánt?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Dec. 11., Cs, 23:31:59 CET

Vajk Fekete wrote:
> Ha en vennek toled egy tapegyseget, es az beszarna, eselyes hogy en
> vagy akit megbizok a javitasaval kepes lenne beszerezni az
> alkatreszeket.

Nem esélyes, mert amiket én követek el (nyákok), a büdös életben nem találod meg
sehol.
Ami viszont esélyes: nem romlik el sok évig, és ha végül igen, és én már nem
leszek, könnyű szívvel leselejtezed, mert bőven megtermelte az árát.

> De egy kazan nem ilyen. Van a szivattyu gyarto, gyartja a szabvanyos
> menetes csatlakozasu es kotestavolsagu szivattyukat. Nekem a kazanban
> jobban kijon a lepes, ha a csatlakozas derekszogu, a tavolsag mas,
> van a szivattyun magan legtelenito es nem menetes hanem valami o
> gyurus gyorscsatlakozos. Mivel veszek evente 8000 darabot, gyartanak
> nekem ilyet, lesz kulon sajat partnumberem.

ez tutira így van? Pl vannak a klímák (tömegtermék az is). Nálam 3 féle név
alatt fut tökegyforma felépítésű szerkezet. Nekem inkább az a gyanúm, hogy
vannak alapelemek, amiknek jó kevés gyártója van, és minden berendezésgyártó
ezeket az alapelemeket használja. Ha mégis van ilyen, amit kifogtál, az pech.
Nem tudom, hogy lehetne kikerülni az ilyennek a megvásárlását.

> megszunik, akkor senkitol. Az mar a multe, hogy egy-egy konkret
> termekbol annyi van a piacon hogy a gyartotol fuggetlenul gyartanak
> es terjesztenek hozza alkatreszt,

Szerintem meg az az irány kezd érvényesülni, hogy még az autógyárak is egyre
egységesebb motorokat pakolnak a járműveikbe. Még az F1-en is van az x istálló,
és az y márkájú (tök más istálló) lovait, akarom mondani motorjait rakják a
szekerükbe.

De nem vonom kétségbe, hogy ilyen ffej cégek is vannak, akik saját termékhez
teljesen sajátmárkássá rendelt xarokat vásárolnak. Ezzel szerintem nagyon
kiszorítják magukat idővel a piacról. Ha már a vevő is felismeri ezt a
fonákságot, akkor az eladók, szervíz cégek méginkább, és simán lebeszélik a
vásárlót, nem?