[Epitesz-barkacs] bojler a padláson

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Jan. 11., Szo, 07:29:54 CET

Pataki István wrote:
> Jójó, nem cseszegetni akarlak:) Nálam (még átszerelés előtt) időnként
> a régi gyári túlnyomásszelep is csöpögött a hálózati nyomástól (annak
> nem tudtam megállapítani a típusát). Amikor rámértem a bejövőre, 7-8
> bar-t találtam. Most 3,5 bar-on áll a nyomáscsökkentő és 4,5 bar-os a
> lefúvószelep. A nyomáscsökkentő mögött kerti slaggal is lehet

Nem is gondoltam, hogy cseszegetni akarsz.
Ha 7-8 bar a nyomás, abból persze lehet gazdálkodni. :-) Nekem gyanús, hogy a
vízművek azért vigyáz rá, hogy ekkora ne legyen sok helyen, mert ez elég gyakori
csőtöréshez vezethet.

Na aztán bevallom, sosem mértem itt a víz nyomását, csak gyanús, hogy ha van egy
torony, az nem 70-80 méter magas. Itt a nagytétényi fennsíkon van a nem túl
régen épült víztorony, lehet kb 40 méter a magassága, de ez csak sacc. A
kinézete alapján medence van benne, nem nyomástartó gömbtartály. :-) Szóval
nyugis vagyok. (Meg nyugger. :-) )