[Epitesz-barkacs] paks - elore menekulesi lehetoseg

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
2014. Júl. 9., Sze, 13:45:24 CEST

Szia,

Rengeteg ponton lenne hozzafuzni valom, de nem tudom osszerakni. Olvasom,
es benyogeseket jegyzetelek kozben.

Aram tulkinalat:
 - a nemetek szarra toltak a nap es szeleromuveket, mikozben meg nem
allitottak le a nukijaikat. raadasul szenes eromuveket is epitenek
aktualisan, azok is sorban keszulnek el. ettol van a tulkinalat. ha
leallitjak az atomeromuveiket, netan beindul a gazdasaguk es elkezd aramot
fogyasztani, egybol nem lesz ekkora tulkinalat

Haztartasok leszoktatasa a gazrol:
 - nem rossz otlet. De az ipar is hatalmas, ha nem nagyobb felhasznalo. Es
ott technologiailag nem egyszeru a valtas. Tegla, uveg, acel es minden
hasonlo cucc gazzal megy.
 - a hoszivattyu hangos vagy nagy a teruletigenye. csaladi hazas kornyeken
sem mindenutt realis, picit is surubben lakott helyeken meg total
alkalmatlan a gaz kivaltasara. lakossagi futesben a korrekt megoldas a
tavfutes es tombfutes lenne, de azt tortenelmi okokbol utaljuk.
 - halozati kapacitas fejlesztese es az atfolyos vizmelegites helyett most
az irany eppen a tarolos vizmelegites es a kozpontilag vezerelt okos
fogyasztas. a terhelesi csucsokat, amik az elosztohalozat es a termeles
csucskapacitas igenyet noveli megprobaljuk reszletesen utemezett
fogyasztassal ellapitani. akar direkt vezerlessel, akar csak folyamatosan
valtozo aramarral es az alapjan autonom donteshozo helyi intelligenciaval.
bedugom a kocsit a konnektorba, es nem elkezd azonnal tolteni, hanem
megmondom  hogy reggel 7-re legyen tele. es o majd tudja mikor olcso az
aram, es akkor tolti amikor legolcsobb de 7-re kesz lesz.
 - a klimak okozta fogyasztast egesz jol kezeli a napelemek betaplalasa.
raadasul a napelem elosztott modon, sokezer helyen taplal be, nemhogy nem
kell hozza halozati kapacitast fejleszteni, de meg csokkenti is a halozat
terheleset.
 - a futes napelemmel teljesen almas. nem az a gond hogy ejjel kell futeni,
hanem hogy telen kb egyaltalan nem sut a nap. nappal sem. rovid is a
nappal, es sok a felho.

Paks:
 - a mostani blokkok helyett kell masik
 - tobb kisebb blokk elonyosebb lenne nagyon sok szempontbol
 - nem latszik, hogy mik lesznek azok az eromuvek, amik a csucsot
szolgaljak ki. amik gyorsak, kiegeszitik a nap/szel eromuveket es reagalnak
a napon beluli ingadozasra. mostanaban ilyeneket csak gazosakat!!!
epitettek nalunk, de azok sem uzemelnek, mert az import olcsobb.

Mas:
 - akkor lesz villanyautozas, ha lesz hozza olcso nagykapacitasu
akkumulator. viszont ha lesz ilyen, akkor a napon beluli terhelesingadozas
kerdes hirtelen maskepp fog kinezni. akar veszek majd otthonra fel millaert
egy akksit amirol egy-ket komplett napot kibir a hazam, akar a kocsim
allandoan a halozatra lesz kotve, es a tolto ketiranyu lesz.