[Epitesz-barkacs] Ponyva

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2014. Júl. 17., Cs, 16:50:19 CEST

njjano wrote:

> Ez egy kicsit a gyaloggalopp kiralyos-varas jelenetere emlekeztet :D
> Hogyaszongya epitettem egy varat, azt elnyelte a mocsar. Akkor
> epitettem egy masikat, az kigyulladt, osszedolt, aztan sullyedt el.
> Na de ez a harmadik, ez mar all :D

Hát igen, ez van. Nem gondoltam, hogy ezek a sörsátor-jellegű sátrak ennyire nem
bírják a gyűrödést.
Amúgy nem ez az első ilyenem. Volt egy 2x2m-es is, az villámgyorsan tönkrement.
A végső döfést az adta be neki, hogy fel találtam állítani a tető széle alatt,
és rácsúszott a hó. :-)

De ennek a nagyobbnak (3x6 méteres) már elég erősnek tűntek a vázalkatrészei.
Hát nem voltak elég erősek.

Hogy legyen kis építész véna is a dologban:
A talajba 66mm-es lyukakat fúrtam, aztán 60mm-es (tehát 2"-os) csöveket
ragasztottam a lyukakba purhabbal. A többi cső fele ekkora átmérőjű (kivéve a
felső, gerinc-csövet, az is 2 collos), és hegesztéssel vannak összerakva. A
csomópontokban meg vasgolyók vannak. Nem tömör, lehet kapni pár mm falvastagságú
vasgolyókat mindenfélel méretben. Brahiból rákerestem, mert ez volna a
legegyszerűbb, és nem gondoltam, hogy van is. Így tényleg ez lett a
legegyszerűbb. Minden cső merőleges vágással nekiilleszkedik, hegesztés és kész.